Pohdintoja_

Ajatuksia ja kokemuksia softakehityksestä ja digitalisaatiosta
Software development at and with Bytecraft - Part 4: Being a Crafter

Term Crafter refers to Software Craftsman, but we felt Crafter being more inclusive as a term.

Annamari Oittinen

Annamari aloitti kanssamme lokakuun lopussa firman historian ensimmäisenä Office Managerina.

Meetup: DevOps, building community, DevSecOps and more

Welcome to our hosted meetup focused on DevOps with talks from leading people in Finland. Janne Hyvönen from Nitor and Niko Kivelä from SOK.

Software development at and with Bytecraft - Part 3: Value

In this part we focus on value. What is value, how to measure it and how to add value in software development context?

Software Development at and with Bytecraft - Part 2: Skills

Software development today is quite demanding and delivering successful software projects requires a broad set of skills.

Kalle Micklin

Kalle Micklin liittyi Bytecraftin tiimiin elokuussa. Hänellä on vankka kokemus tuoteomistajan tehtävistä operaattorimaailmassa. Bytecraftilta hän lähti hakemaan kokemusta muilta toimialoilta ja konsultoinnista.

Software Development at and with Bytecraft - Part 1: Perspective

Delivering working and robust software is non-trivial in a typical software project setting. To better understand why, we need to look at the bigger picture.

Why is great documentation cheap?

Documentation is essentially an instructions manual to any software you are working on or building. The better the instructions manual is the faster you can get started.

Bytecraftin vuosi 2021

Vuosi 2021 oli Bytecraftin osalta kasvun perustusten rakentamista, jottei niihin tarvitse kiinnittää niin paljoa huomiota tänä vuonna.

Provisiopalkkatyöhön räätälöity työsopimus

Maksamme palkkaa puhtaasti provisiona kunkin työntekijän itse tuottamasta laskutuksesta. Olemme ajatelleet, että näin jokainen työntekijä parhaiten “saa ansionsa mukaan.”

Case of UI & UX in enterprise software for cognitive ergonomics

Why do you think we allow horrible user interfaces and user experiences in our enterprise software? Especially when we are extremely critical of software we use everyday? Like Netflix, Spotify, social media, etc. 

Metodit ja funktiot, osa 2

Tarkoitus on havainnollistaa kuinka ongelma voidaan toteuttaa OOP (Object Oriented Programming) ja FP (Functional Programming) tyylisesti.

Uudet kirjoitukset ja tapahtumat suoraan sähköpostiisi

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form